Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.12.2020, Milan Šurkala, aktualita
Elon Musk se opět rozpovídal na Twitteru, kde probíral záměr Applu vyvíjet nové elektrické autonomní auto. Dle jeho názoru je monočlánek nesmysl, a i když chtěl Timu Cookovi nabídnout převzetí Tesly, ten odmítl.
Deluxa (225) | 25.12.202012:05
Tesla nema realne hodnotu ani 1­/100 z takej Toyoty, ak vezmeme majetok, hmotne fabriky,vyrobne zariadenia,infrastrukturu,pocet predanych a vyrobenych aut atd atd... Kvalitativne ani tie ich nemaju bohuzial na uroven spracovania a komplexnost vyrobnych procesov VW alebo Toyoty aj ked sa to zlepsuje nie je mozne dobehnut tak skoro takych gigantov tym ze postavite niekde zo dna na den jednu fabriku a rozbehnete vyrobu jedneho modelu. Cook to dobre vedel asi nie je idiot, pride na to kazdy ak zacne trochu premylsat...tu je vidno ako sa da umelo nafuknut hodnota nejakej firmy kuzlenim na akciovom trhu a oblbovanim ludi v bajke o autonomnom riadeni a kto vie o com este. Je to krasne vymysleny nastroj na okradanie,ale hlavne na kontrolu trhu. Teoria je jednoducha...odstranit a zlikvidovat silnych hracov ­(ako v usa odstranili vw dieselgate, tam to uz vyzeralo ze domace auta okrem fordu zmiznu z trhu lebo ich nikto nechcel ani nekupoval­) a hned na to umelo nafuknut ­"domacu­" znacku.

nieco z ekonomiky pre pochopenie odkial sa vlastne vzala ta ­"astronomicka­" hodnota akcii tesly a ten kapital.....
..........pravdepodobne aj vďaka ekonomickým stimulom zo strany FED­-u, ktorý za posledné tri mesiace poslal do ekonomiky bilióny dolárov.Tesla tak má proti Toyote jednu obrovskú výhodu. Je ňou fakt, že ide o veľkú americkú spoločnosť a tie v roku 2020 benefitujú z nekonečného tlačenia dolárov. To síce na prvý pohľad znie ako fajn riešenie, no tieto aktivity výrazne znehodnotia samotný dolár. Fed tak okráda nie len občanov USA, ale celý svet, pretože dolár slúži ako rezervná mena. Obrovské množstvo dolárov drží aj NBS.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4987) | 27.12.20209:05
Neviděl bych to tak jednoduše. Dnes je všeobecný ­"hype­" kolem elektrických automobilek a šílených hodnot dosahují i ty, které nevyrobily přes milion vozů, ale i ty, kde se to počítá na tisíce, případně desetitisíce. Dnes každý vidí v každé další automobilce ­"další Teslu­", takže astronomické hodnoty na americké burze dosahují i automobilky, které své vozy v USA ani neprodávají, takže nějaký ekonomický stimulus ze strany FEDu tam opravdu nefunguje. To je ten hlavní důvod. Všichni doufají v ­"další Teslu­". Když se hodně zvedla Tesla, všichni doufají, že se to stane i jinde. To, že spousta shorterů na Tesle prodělala kalhoty a to, že se Muskovi čím dál častěji daří splňovat jeho plány, opět posilují víru akcionářů v to, že další akcionáři do toho budou také lít peníze a oni vydělají a především to, že tak učiní i u jiných podobných firem. A že jich je.

Akciový trh je dnes především o davové psychologii, ne až tak moc o ekonomických výsledcích firmy. Ty slouží spíše jako spouštěče pro davové reakce. Za to nemůže Tesla a o nějakém okrádání bych tady nemluvil. Ti lidé do toho dávají peníze dobrovolně a dovolím si říci, že velká část ani neřeší nějakou budoucnost Tesly jako takové, ale jen se chtějí svézt na ­(mnohdy neopodstatněné­) vlně růstu. Uvědomte si, že na akciovém trhu máte dva typy obchodujících. Investory, kteří do toho lijí peníze z dlouhodobého hlediska, a tradeři, kteří se chtějí svézt na vlnách, dočasných trendech, psychologii davu. Ty nějaká reálná hodnota firmy a dlouhodobý výhled do budoucna až tak moc nezajímá. A právě traderů je na akciovém trhu pořád více ­(s tím, jak je dnes obchodování jednodušší a levnější­). Nikdo nechce čekat na 8 % zisku ročně, když na NIO za týden udělá 25 % a za dva měsíce 100 %, pokud to dobře koupí ­(a riziko je i opačné, prodělat se dá půlka za pár dní a ne za pár měsíců­). Na Xpengu šlo udělat 200 % za 3 týdny. To snad ani Tesla nikdy nedokázala.

V poslední době je to především čínské NIO, které má hodnotu 71,4 mld. USD ­(rekord 86,39 mld. USD­), velmi vysoko je i Xpeng ­(29,9 mld. USD, rekord 51,5 mld. USD, podobně tak Li Auto ­(29,3 mld. USD, rekord 39,5 mld. USD­). Pro srovnání Daimler ­(Mercedes­) má 77 mld. USD, BMW 58 mld. USD, Renault 13 mld. USD, Honda 49 mld. USD. K šílené ceně elektrických automobilek skutečně není potřeba Elon Musk a intervence FEDu.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1503) | 24.12.202010:04
Asi mají dobrý nápad použít LiFePo akumulátory, místo těch tragických Li­-Ion, které sice mají nejvyšší energetickou hustotu, ale jinak hoří, bouchají a nejdou uhasit. Monočlánek je nesmysl, ale asi to bylo myšleno tak že každý článek nebude mít svůj obal a nebude tam nutné chlazení­/topení jako v li­-ion, které tam má rádo by vizionář. A to že je tesla momentálně přeceněná ví všichni.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.